Zarabianie na reklamowaniu firm

Aktualnie nikt nie ma wątpliwości, że marki rozpoznawalne na całym świecie bez większego problemu mogą podbijać rynki głównie dzięki reklamie. Bo chociaż niewątpliwie ważne są także możliwości technologiczne jak chociażby wybudowanie fabryki w całkiem nowym regionie tak jak i kapitał niezbędny do uruchomienia produkcji za granicą, to ostatecznie udziały w rynku powiększać można tylko będąc obecnym na rynku marketingowym. Kto nie wydaje dzisiaj na reklamę ma niewątpliwie spore problemy. Niektóre marki są oczywiście tak mocne i popularne a także docierają do najmłodszych i najbardziej wpływowych dzisiaj ludzi, którzy potrafią w Internecie zrobić bardzo pozytywny szum na jakiś temat w ciągu kilku krótkich dni – ale i one nie są w stanie zrezygnować z reklamy. Byłoby to bardzo dziwne i raczej niespotykane a większość giełdowych inwestorów czy nawet udziałowców takiej spółki mogłoby poważnie brać pod uwagę odwołanie prezesa. Dlatego cały świat globalnego biznesu utkwił dzisiaj w impasie, który polega na konieczności stałego zwiększania nakładów na reklamę i promocję, przy jednoczesnej konieczności podnoszenia samej ceny produktów. To sprawia, że coraz większa liczba firm ma poważny problem z zachowaniem zbilansowanego budżetu i stopniowo reklama nie przynosi zwrotu w postaci zyskanych klientów.