Nowoczesne sposoby promocji

Twórcy współczesnych reklam to specjaliści z bardzo różnych dziedzin nauki, od klasycznego marketingu, przez statystyków i grafików, scenarzystów i reżyserów, finansistów i speców od neuroprogramowania, po bardzo specjalistycznie przygotowanych liderów, którzy wszystko to spinają w jedną całość i zajmują się prowadzeniem dla wielkiego biznesu całych skoordynowanych akcji reklamowych. W dobie natłoku reklam przeciętny odbiorca nie zauważa nawet wpływu, jakie wywierają one na niego, wydają mu się one zupełnie zbędne, nudne i powtarzalne i raczej mało który człowiek przyzna się w towarzystwie, że reklamy nie tylko go nie drażnią, ale nawet lubi je oraz im ufa. Przeciętny Kowalski wypiera się raczej tego, że to właśnie reklama wpływa na niego podczas dokonywania wyboru marki i wynika to z tego, że każdy człowiek chce myśleć o sobie w samych superlatywach a uleganie wpływom kojarzy się raczej z nieracjonalnym podleganiem zachciankom innych. Poza tym reklama to często manipulacja, a więc nikt nie chce świadomie poddawać się jej. Tylko że wielkie korporacje działające na całym globie wydają nierzadko miliardy na całe kampanie reklamowe, których jedynym celem jest właśnie manipulowanie i wywieranie wpływu a także budowanie relacji z klientami i tworzenie odpowiedniego długotrwałego wizerunku marki.