Ograniczanie własnych wydatków

Firmy starają się dzisiaj ograniczać własne wydatki a niektóre po prostu nie mają innego wyboru jak tylko zwolnić kilkadziesiąt tysięcy pracowników i sprzedać dwie fabryki. W ten sposób udaje się często na długie lata wyjść spod kreski i ponownie wrócić na dobry tor, z którego można skutecznie rozwijać się dalej. Ale nie wszystkie firmy w porę zorientowały się, że powinny za wszelką cenę ograniczać niektóre ze swoich wydatków. Wszystko zależy tutaj przede wszystkim od wiedzy i umiejętności danego przedsiębiorcy czy jego menadżerów – można dzisiaj bardzo skutecznie reklamować się bez wydawania miliardów na promocję telewizyjną czy prasową. W zasadzie nikomu rozsądnemu nie przychodzi dzisiaj do głowy wydawanie miliardów na promocję w Internecie, a jeszcze tak niedawno wyglądało podejście monopolistów do zalewania sieci swoimi bannerami. Dziś Internet opiera się na ludziach i to przekonanie użytkowników by sami chętnie dzielili się reklamami i informacjami o produkcie stanowi nie tylko nowoczesną formę reklamowania – jest to przede wszystkim niemal darmowe. I tak marki które wciąż tkwią w erze bardzo kosztownych i widowiskowych reklam telewizyjnych bardzo źle wypadają na tle nowoczesnych i czasami malutki przedsiębiorstw, które podbijają rynek przy praktycznie zerowych nakładach finansowych.