Pierwszy biznes, który skutecznie wykorzystał reklamę i promocję do zwrócenia uwagi potencjalnych konsumentów na logo i produkt własnej firmy, to jedna z londyńskich herbaciarni, która wykupiła miejsce w londyńskiej prasie po to, by umieścić tam specjalnie przygotowaną grafikę zachęcającą do wypicia herbaty właśnie tej podanej marki. Niewątpliwie jednak dzisiaj reklama mocno się rozwinęła, ale i sami odbiorcy nie podchodzą do niej z fascynacją a raczej ze sporą nieufnością. Do tego dość naturalne z psychologicznego punktu widzenia jest ludzkie postrzeganie siebie samego jako człowieka racjonalnego, niezależnego i odpornego na zasadzki reklamy – wszystko to wpływa bowiem na sposób patrzenia na siebie. Czasami więc człowiek w sklepie celowo wybiera lub celowo omija konkretnego producenta, przekonany że wynika to tylko i wyłącznie z jego całkowicie świadomego wyboru. Ale ogromne wydatki na reklamę, jakie dają się odnotować w kolejnych wielkich biznesach najlepiej udowadniają, że wielkie firmy nie radzą sobie bez marketingu i promocji i że reklamy puszczane w telewizji czy zamieszczane w gazetach rzeczywiście pomagają odnieść finansowy sukces firmie tak inwestującej w reklamę. Wiedza współczesnych specjalistów na temat działania ludzkiego mózgu potrafią perfekcyjnie przygotować przekaz reklamowy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply