Promowanie biznesu i interesu

Biznes nie radzi sobie dzisiaj bez marketingu i z pominięciem kosztownej reklamy praktycznie niemożliwe jest odniesienie poważnego sukcesu. Oczywiście niejedna marka wyrosła na potędze własnej jakości i dobrych opiniach kolejnych klientów, ale w pewnym momencie przedsiębiorstwo ma możliwość przejścia na poziom wyżej – i tu już nie wystarczy sam produkt, konieczna staje się reklama. Dlatego wielki biznes wydaje spore pieniądze na wynajmowanie lub finansowanie wielkich speców od psychologii, marketingu nawet neurologii, ponieważ wszystkie te nauki partycypują bardzo poważnie w tworzeniu standardów podejścia do reklamy. Aktualny marketing pokazuje człowieka jako przekonanego o swoim racjonalizmie konsumenta. Postrzegamy innych, a nie siebie jako osoby szczególnie podatne na przekaz marketingowy. Działa to na takiej samej zasadzie, jak przekonanie przeciętnego człowieka, że nie grozi mu choroba alkoholowa albo wypadek samochodowy. Ludzie dość naturalnie mają skłonność uważać, że oglądając filmy pełne przemocy inni mogą nabrać takich skłonności a jednocześnie nie uważają, by to samo mogło spotkać ich. W istocie jednak niemal wszystkie badania prowadzone na temat reklamy w ostatnich dekadach zdają się jedynie utwierdzać wielki biznes w przekonaniu, że wydanie milionów na reklamę przynosi efekty.