Promowanie własnych interesów
Biznes to dzisiaj zjawisko tak szerokie, że wykorzystuje absolutnie wszystkie odkrycia, jakie tylko mogą pomóc mu rozwinąć się do jeszcze większych rozmiarów. A że współczesny biznes jest i tak kolosalnych rozmiarów niewątpliwie wie każdy, kto ma nawet minimalne pojęcie o kształcie finansów światowych i działaniu gospodarek oraz giełd. Wszystko to sprawia, że biznes natychmiast rzuca się na niemal każdą naukę, która może pomóc zarobić więcej – informatyka i technologie komputerowe pomagają lepiej zarządzać firmą, szybciej pracować pracownikom, utrzymywać kontakty globalne w niskiej cenie a nawet ostatecznie – prowadzić nawet firmę w Internecie. Jednak nie ma nauki, z której biznes nie chciałby skorzystać. Marketing i psychologia a nawet neurologia ostatnio są dość często wykorzystywane przy produkowaniu reklam. Wydaje się, że ludzie wyjątkowo inteligentni uważają się za najbardziej odpornych na reklamy i to oni najbardziej krytycznie podchodzą do wybieranych przez siebie produktów oraz usług. Ale to właśnie ci ludzie w ciekawych eksperymentach pytani o konkretne cechy produktu, który tak chętnie wybierają spośród innych marek, nader dokładnie odpowiadali sloganami zawartymi w szczegółowo opracowanej reklamie. A to oznacza, że oni jeszcze lepiej przyswajają takie slogany niż inni odbiorcy.