Reklama w służbie biznesu

Przeciwnicy reklamy bardzo często twierdzą, że jest to narzędzie, które zmusza konsumentów i klientów różnej maści do kupowania zupełnie niepotrzebnych im produktów albo usług. Bardzo często jednak mylą oni narzędzia marketingowe, takie jak promocje sprzedaży w hipermarketach i dyskontach z reklamą, która nimi nie jest. Wielu ekspertów od biznesu i ekonomii zajmuje się dzisiaj także reklamą, ponieważ wielkie pieniądze prawie zawsze na giełdzie biorą się również dzięki odpowiedniej reklamie i nikt nie sądzi, by możliwe było podbicie rynku i zyskanie na nim większościowego udziału bez zainwestowania sporych finansów w reklamę i kampanię promocyjną. Ogólnie można przyznać, że dzisiaj definiuje się reklamę jako prezentację produktu lub usługi w sposób bezosobowy – czyli bez udziału konkretnego ludzkiego sprzedawcy i za pieniądze. W istocie nie uważa się często za reklamę czegoś, za co podmiot reklamujący nie otrzymał nawet grosza. Reklama jest absolutnie mimo nowych form komunikacji i wciąż pojawiających się nowych agencji oraz całkiem nowych form przedsiębiorstw najstarszą i najbardziej klasyczną formą promowania i wpływania. Teoretycznie pierwszy biznes, który wykorzystał skutecznie reklamę pochodził jeszcze z siedemnastego wieku i w roku 1658 promował za pomocą reklamy w londyńskiej gazecie swoją herbatę.