Trudne realia biznesu

Aktualnie świat rynkowej konkurencji jest tak bezwzględny, że nikogo nie dziwi wydawanie miliardów na reklamę i promocję. Niektóre rozpoznawalne marki są dzisiaj znane tak mocno, że w niemal każdym zakątku globu nawet jeśli nie można dostać jej produktów, można z powodzeniem porozmawiać z inną osobą, która nazwę tej marki wypowie bezbłędnie. Bez względu na dialekt i akcent danej ludności, niektóre firmy rozpoznawalne są wszędzie a to potencjał i kapitał wielki, wart wiele miliardów. Czasami firma obracająca rocznie kilkunastoma miliardami dzięki własnej wartości markowej może na giełdzie osiągać setki miliardów. Jest to paradoks światowych finansów, który pozwala niektórym prezesom ambitnych i pomysłowych firm jeszcze przed trzydziestymi urodzinami zarobić pierwszy miliard, podczas gdy inni prezesi wielkich korporacji ulegają spekulacjom rynkowym i podczas pękania tej bańki, nie są w stanie mimo najszczerszych chęci i wielkiej wiedzy czy doświadczenia uratować własnego przedsiębiorstwa przed bankructwem. Reklamowanie się jest więc bardzo ważne, ponieważ ono pomaga przetrwać i utrzymać własną wartość na w miarę niezmienionym poziomie. Wahania wartości rynkowej nigdy nie są niczym dobrym a większość amatorów na parkiecie poddaje się najmniejszym ruchom i ślepo inwestuje lub sprzedaje swoje akcje.